2011. július 30., szombat

Gombás kalandunk

Úgy kezdődött az egész, hogy Nándor és párom tegnap délelőtt elbringáztak a közeli erdőbe, míg én itthon kendőzni tanítottam valakit. S mikor hazaérésük és alvásuk után beszéltem velük, Nándor igen lelkesen mesélt arról, mekkora nagy gombát láttak. Apja le is fotózta, és a képet átküldte Anyumnak, aki megállapította, hogy ez valószínűleg őzláb gomba.



Úgy döntöttünk, ha ma jó idő lesz, kimegyünk együtt gombát szedni az erdőbe. Így is lett. :) Meglepetésünkre annak ellenére, hogy látszott, mások már megelőztek minket, sok-sok gombát találtunk! Teleszedtük a kosarunkat, azaz inkább csak Nándor, mert miután megmutattuk neki, hogy kell szépen begyűjteni a gombákat, hihetetlen lelkesedéssel szedegette őket! Amúgy nekem is nagy élmény volt a gombászás, mert bár gyerekkoromban sokszor voltam Anyukámmal az erdőben ilyen céllal, arra nem emlékeztem, hogy ez ennyire izgalmas móka! :)
Íme tehát a mai zsákmány:



Hazaérés után gyorsan útra keltünk ismét, irány a legközelebbi piac, ahol gombaszakértőt találunk! S mikor a szakértő meglett, az is kiderült, hogy valóban őzlábat szedtünk! Hurrá-hurrá, örültünk ennek. :) Vicces volt, hogy a piacon egy árus meg akarta venni a gombát tőlünk, persze nem adtuk. Ja, egy turista pedig lefotózta a teli kosarat. :D
Hazaérve lemértem a zsákmányt, nos, kb.2,1 kiló gombát sikerült röpke fél óra alatt begyűjtenünk!
Este kirántottam kábé a felét, jutott és maradt is jócskán!
Örültem nagyon a mai programnak; hálás vagyok az érzésért, amit a gombászás idézett fel bennem, meg az erdőnek, hogy ilyen bőkezűen osztotta nekünk a kincseit. :)



0 megjegyzés: