2010. augusztus 10., kedd

A Szemlő-hegyi barlangban jártunk

Múlt hétvégén végre sikerült kijutnunk a szabadba, ezúttal a címben említett barlangot látogattunk meg (többek között).
Az úgy volt, hogy aznap délelőtt a Wekerlére tekertünk el elcserélni egy anyukával pár darab picurka mosható pelust (gyűjtöm már őket a lánykánknak ;) ), és ha már ott voltunk, betértünk a kedvenc cukrászdánkba. Utána játszóterezés, majd haza.
Nándor kókadozott már, hiába, dél körül járt az idő... kitaláltuk az úti célt, és elindultunk. Eredetileg egy másik barlang volt tervben, de oda elvileg csak 5 év feletti gyerkőkkel lehet bemenni, így a Szemlő-hegynél maradtunk.
Nándor a metrón elaludt apja hátán a kendőben, csak ebédre ébredt fel. Aztán felbuszoztunk a Nyugatitól a hegyre, és egy rövidebb játszózás után irány a barlang!!
Nándort nagyon izgatta a dolog (naná, hiszen alagút mániás! :D ), és nagyokat sikongatott, mikor mentünk lefelé a föld gyomrába. Csomó mindenre figyelt, amit mondtak/mondtunk, voltak vicces beszólásai - pl. a mennyezetet borító borsókőre kijelentette fennhangon, hogy borsófőzelék. :D A mészkő meg szerinte kőmész!
Az is nagyon bejött neki, mikor a barlang legmélyebb részén zenét kapcsolt be a túravezető - mikor annak vége lett, sokáig reklamált, hogy zene-zene. :) (Itthon, altatáshoz is időnként el kell énekeljem a "barlangos zenét".)
A túra végére azért jól elfáradt, de ezt nem csodáltuk, hiszen 55 percig meneteltünk a 12 fokban! (Fura volt utána kimenni megint a hőségbe...)

A barlangozás után még túráztunk egyet, kikötöttünk egy erdei játszótéren, ami persze nagyon tetszett a legénynek. :) Itt jól kitombolhatta magát, egyensúlyozott a láncos mászókán, megtanult felmászni a rendes, nagyobb hintára is.
Mondanom sem kell, aznap este nem volt szükség nagyon hosszas altatásra!
Szuper nap volt, reméljük, sok ilyenben lesz még részünk!